kişilik oturtması

16 December, 2006

Kişiliği cuk oturmuş insanların diğer zavallı, aciz insanlar üzerinde yorumlar buyurken sarfettikleri cümledir: kişiliği oturmamış.

Saçmalık!

Yahu kişiliği oturmamış ne demektir? Patlıcan mı ki bu oturtacaksın? Yahut ayakta kaldın abi buyur deyip bünyeye mi alacaksın o kişilik denen mefhumu?

Küçükken sanırdım ki büyükler her şeyi biliyor. Sonra anladım, onların da bir şey bildiği yok. Bilgi de işe yaramıyor zaten. Külfet, yük insanın üzerinde.

Bu insanlar kişiliklerini oturtmuşlar, her şeyi biliyorlar da diğerleri hakkında ahkam kesiyorlar. Yahu bir kere söylediğin pek matah bir şey değil ki. Kelimelerin üzerine düşünelim: kişiliği oturmamış; yani kişilik bir giysi gibi, pantolon gibi, ceket gibi üzerine tam olmalı; alıp giymelisin, hazır yani, sipariş. Sana ait bir şey değil. Vitrindeki kişiliklerden birini alıp üzerine giyeceksin yoksa kişiliksiz olursun, kişiliği oturmamış insan olursun.
İlla onlar gibi dogmatik olmalısın, bugün başka düşünüp ertesi gün farklı düşünürsen kişiliğin oturmamış demektir. Bir insan 20 yaşına geldi mi her şeyi çözüp bitirmelidir, bir kişilik seçmelidir kendine. Siktir lan dersem bana da kişiliği oturmamış etiketi vururlar mı?

Velhasıl bu lafı sevmiyorum, kişilik öyle oturacak bir şey değildir efendim; insan ömrünün sonuna kadar sürekli değişiyor. Beyazlarımız kararmıyor mu zamanla, doğru bildiklerimiz yalanlanmıyor mu? Kişilik biçmek ne haddimize, körü körüne hevesler peşinde koşmak, aman ne derler diye hareket etmek hangi aklın kârı?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: