fenâ hâlde leman yazıları — 17

29 October, 2006

Omuzları üzerine tel tel düşen, kakülleri alnını kapatıp kaşındaki hızmaya dokunan siyah saçları vardı. Dolgun, kalın dudaklarını kıpkırmızı boyamıştı. Teni ürkütecü şekilde bembeyazdı. Ve o beyazlığa ahenk veren iki kara leke, gözleri… Havalar soğumaya başladı ya, hoş bir hırka vardı üzerinde. Rengi mi? mora çalan bir yeşil!

Bense tam karşıda oturmuş kendimi bekliyordum. Henüz kendime gelememiştim. Üzerimde allak bullak düşünceler, göz alıcı vehimler, kısa kesim düşler vardı. Rengi mi? Siyahtan bolca çalan bir beyaz! (Kahperengi kazağımı giymiyorum artık.)

*

Kendime geldiğimde pek hoş karşılanmadım, oysa bayram ardıydı ve şeker olmasa da kolonya ikram edilebilirdi. Kendim kendime ‘neden erken geldin, ben burada beklerdim’ gibi laflar etti. Kendi kendime güldüm.

Ben kendi kendime gülünce o da bir şeylere güldü.

Tam o sırada telefonum çalmaya başladı. “ne zaman evlenicez” diyene “iki bayram arası evlenemeyiz” demek yerine “kaşının üzerinde gözün var” dedim. “aa evet” dedi, “haklısın.” Öptüm gibi saçmasapan bir veda sözüne alafranga bir bye bye ekleyerek kapadık telefonu.

Diğeri bıraktığım gibi duruyordu. Düşünen adam heykelinin yanında tek başına oturuyordu, gittim ben de yanıbaşına oturdum. Cebimden naneli marlboro paketimi çıkardım, “yakar mısın?” dedim dudağımdaki sigarayı ona yaklaştırarak; hırkasının sağ cebinden siyah bir çakmak çıkarttı, yaktı.

“teşekkür ederim.”

Yanıtsız kaldı teşekkürüm, bir şey de beklemiyordum zaten.

*

“o kadar güzelsin ki” dedim, “çok çirkin kaldım yanında.”

“neden küçük harflerle konuşuyorsun” deyince bunu yeni farkettiğimi belli etmeyip “sen de küçük harflerden cümleler yapıyorsun” dedim.

“demin bir şey demiştin?”

“teoman’ın bir şarkısı”

Sigara öksürttü, hemen ardından burnum akmaya başladı, hep böyle oluyor, gereğinden fazla duman çekersem burnum akmaya başlıyor; “bi selpak versene” dedim, “yoksa hırkana silerim burnumu.” Selpağı falan olmadığını söyledi, siyah kadife ceketimin ceplerini yoklayıp bozuk para çıkardım, “hadi hemen al gel şurdan.” Aldı geldi.

Üşüdük.

Kanayan yaralarını gördüm, görmezden geldim. Yüzüme baktı, ağladı. Ağladı, kimse görmedi. Kimsenin bizi gördüğü yoktu, kimsenin bizimle bir işi yoktu. Biz, bu “biz” kelimesini de tanımıyorduk.

Ruhumdaki ısırıkları gördü, “fena” dedi, “ısırılıp bırakılmış bir elma gibi sararmış.” Yüzüne baktım, anladım. Anladım, kimse bilmedi. Kimsenin bizi bildiği yoktu, kimsenin bizimle bir derdi yoktu. Biz, bu “dert” kelimesini de tanım(layam)ıyorduk.

İncecik, ak bilekleriyle hırkasının sol cebinden kısa winston paketini çıkardı. Bana da uzattı, aldım. Ceketimin iç cebindeki çakmağımla yaktım, sigaralarımızı.

*

Ellerini yukarı kaldırıp gökyüzünden iki yıldız kaptı. Sonra onları gözlerine takıp sordu:

“âşık olalım mı?”

“aşk keçiboynuzudur”, diye ukalalık yaptım, “azıcık bal için bolca odun yemektir.”

“boynuz yemektir belki de” deyip kahkahayı bastı.

*

Anlamsız bir gülme krizine tutulmuştuk. Dakikalarca güldük öyle, karnımızı tuta tuta, bata çıka güldük. Ardından küçük gülüşler, ve sessislik.

“akşam oldu.” dedi.

Kavga ettik. Mektup, zarf ve pul yüzünden bir kavga. “mektubu sen yaz” dedi, “yazım çirkindir benim, yazamam” dedim, “ama pulum var.”

*

Mektup, zarf ve pul konusunu kapattık. İçimizden geçenleri topladık, sonra tekrar dağıttık. Suçlarımızın kepek problemi vardı ve bir bir ortaya döküyorduk biz onları. Dökülsünler.

Mahçup, hafif ve hâlsizdik. Gözlerinin içinden gemiler geçiyordu, gemiler geçiyordu gözlerinin içinden. Rock müzik, züppe erkek, orospu kız, kült sinema, dar kot, mini etek, uzun saç, kayıp edebiyat, paralı seks, parasız seks, ucuz hayat, eski kaşar, kırmızı şarap ve yalan gerçekler üzerine konuştuk. En çok o konuştu, en çok o dinledi.

*

“hadi cehenneme gidelim, üşümeyiz.”

“peki.”

Leave a Reply

